14 Eylül 2015 Pazartesi

Ev Yapımı Acı Biber Sosum :)

Merhaba,

Bahçemizde çıkan biberleri geçen sene kurutup rondoda çekmeyi denemiştim. Sonuç çok hoşuma gitmedi.

Bu sene ne yapsam ne yapsam diye düşünürken aklıma acı biber sosunu denemek geldi. Biz sonuca bayıldık:) 


-6 tane büyük salçalık kırmızı biberim vardı. 
- bahçeden de 15 civarı kimi ufak kimi büyük acı biber çıktı. 

Bunları yıkayıp, çekirdeklerini çıkardım. Bir bardak suyla ağzını kapatıp, yumuşayana kadar kaynattım. 


Suyuyla birlikte rondodan geçirip, içine biraz tuz, azıcık şeker, 1 yemek kaşığı da elma sirkesi koyup bir kere daha fokurdattım. 
 
Sıcakken kavanozlayıp ters çevirdim. 


Eğer denerseniz sizlere de afiyet olsun!!



4 yorum:

  1. Domates sosuma benzemiş. Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim sizin de. Ben pişmiş domates yiyemediğim için hep görüyorum ama yapmıyorum o soslardan. :(

      Sil
  2. elinize sağlık eminim çok lezzetlidir :) sayfanızı takibe aldım müsaitseniz beklerim sevgiler
    :)
    http://apaydindunyam.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim:) epey bi beğenildi, ben de mutluluktan uçtum tabi:)). Blogunuz çok keyifli. Memnun oldum tanıştığımıza, alıyorum takibe hemen.

      Sil