2 Nisan 2013 Salı

Marchesa Elbisem

Merhabalar,
Epey bir yazmaya ara verdiğimi biliyorum. Misafirlerim, misafirlikler, yıldönümümüz bir de üzerinde çalıştığım bir elbise vardı. Hal böyle olunca bu ara sadece okuyabildim sizlerin yaptıgı güzel seyleri bir türlü yazamadım.

Üzerinde çalıştığım elbiseyi sizlerle paylaşmak istiyorum. Tasarımcısı Marchesa. Demi Moore kırmızı halıda giymiş çok da yakışmış.  Benim diktiğim kuru temizlemeden yarın geliyor. Onu sahibinin üzerinde izin verirse fotograflayıp paylaşmak istiyorum sizlerle.



Ben bu sekilde bir kumaş bulamadığım için üzerine organze ince kurdeleyi buzdurerek aynı sekilleri biraz kendimce değiştirerek çalıştım.

Bu elbiseyi yaparken neler öğrendim;


  1. Sırt açık modellerde önce Amerika'nda çalışmak lazım böylece prova sırasında açma yapıyorsa eğer oturtmak için yapacağınız pensleri yapar kapatırsınız orijinal kumaşı ona göre kesersiniz. 
  2. Emanetin gözü yerde olur derler ya doğru. Dört senedir kendime dikerim hicbirsey olmadı bu elbise iki yerinden makina yağı oldu. Makinanızın kayısının yanına bile yaklaştırmayın elbiseyi:)
  3. Ovarlok bu tarz kumaşlarda utuleyınce dışardan belli oluyor. O nedenle astarlı çalışıp ovarlok yapmamak lazım.
  4. Etek ucu en temiz ovarlok ıpı ıle zigzag yapıp yapıstırarak oldu. 
  5. Bir diğer leke yapabilen şey ise sınıf gibi kalabalık bir ortamda dikiyorsanız eğer ütü masasının örtüsü. Aynı yerde tela da yapıstırıldıgı için önceki kişilerden kalan ufacık bir tela parçası bile leke yapmaya yetiyor. 
:)) Keyifli dikişler. 

3 yorum:

  1. Ben de çok merak ettim fotoğraf açılmadı bende çünkü, sanırım benim çalıştığım yerdeki servis sağlayıcısından mıdır nedir bilemiyorum. Neyse Dilerim bir dahaki çalışmayı görebilirim. Güzel göründüğüne şüphem yok:) Sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. Tesekkur ederim yorumlariniz icin. Sorun sen de degilmis canim ben foto eklemede gene problem yasiyorum kopyala yapistir yaptim normal yuklemeyince onu da acmadi sanirim. Yeniden yukledim simdi oldu sanirim. Kuru temizlemeden aldim, lekeler cikmis cok sevindim. Sahibesi haftaya donuyor yurtdisindan sabirsizlikla bekliyorum ben de :))

    YanıtlaSil